Silnik 1.8 16V DOHC
Silnik 1,8 z zewnątrz niczym nie różni się od jednostki 2.0 16V DOHC czy 2.2 DOHC, na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać te jednostki.
Niestety silnik ten nie był dostępny w Europie i Polsce, dopiero pojawił się w III generacji Nubiry już po przejęciu Daewoo przez GM.
Szkoda że jednostka ta nie pojawiła się w Polsce i Europie wcześniej, mimo mniejszej mocy silnik ten to ciekawa alternatywa dla silników 1,6 i 2,0 montowanych w Nubirach, oraz dla silnika 2.0 SOHC montowanego w Leganzie.
Silnik 1.8 to jednostka także nie wysilona, więc przypuszczam że osiągnięcie przebiegu rzędu 300 000 kilometrów to kwestia czasu.
|
|
|
|
|
1.8 16V DOHC |
|
|
Typ silnika: |
czterocylindrowy rzędowy |
|
|
Pojemność: |
1799 cm3 |
|
|
Skok tłoka: |
86 mm |
|
|
Średnica cylindra: |
81.6 mm |
|
|
Stopień sprężania: |
9:6 +- 0.02:1 |
|
|
Kolejność zapłonu: |
1-3-4-2 |
|
|
Moc w KM: |
121KM/5800rpm |
|
|
Moc w kW |
89kW/5800rpm |
|
|
Max moment: |
165 N*m/3800rpm |
|
|
Typ zapłonu: |
bezrozdzielaczowy, DIS |
|
|
Ilość zaworów na cylinder: |
4, 2 wydechowe, 2 ssące |
|
|
|
|
|